כשאתם מושיטים יד למדף ובוחרים במוצר אחד מתוך מגוון של מוצרים אחרים, מה הופך את המוצר אותו בחרתם לשונה מאחרים? כנראה האופן בו המוצר מתפקד, האסתטיקה שלו, הנאותות וכן הלאה. כך גם במקרה של עיצוב חזות המשרד. תפקידה אמנם לפעול כמחסום חיצוני וכמחיצה בין הפנים לחוץ, אבל יש לה חשיבות גם בהיותה בעלת אופי משלה, ובהתאמתה להקשר החיצוני בו היא ממוקמת.
כמו חזית המשרד, גם השילוט לעסק מהווה מרכיב חיוני ברושם הראשוני ובאסטרטגיה השיווקית הכוללת של העסק. תפקידם של שלטים למשרדים (בין אם אלה שלטים מוארים כמו שלטי נאון או שלטי תלת ממד בולטים לעין), הוא גם לקדם את המוצרים או את השירותים שלכם. שילוט אפקטיבי המכיל את לוגו העסק יכול לסייע לחזק את המותג שלכם, בין אם אלה:
השלטים משמשים גם כדי למשוך את תשומת לב הלקוחות הפוטנציאליים למבצעים, וכדי להעביר מידע אודות העסק. כיוון ששלטי החוץ גלויים לעין 24 שעות ביממה, לאורך כל השנה, השפעתם היא מתמשכת.
בין אם המבנה הוא בית ספר, בית משרדים, מוסד ציבור או בית פרטי, דלתות הכניסה למבנה, השילוט, הצמחייה והאסתטיקה הכללית המאפיינת את החזית – חשובים מאוד ליצירת הרושם הראשוני הנכון.
כאשר החזית ודלתות הכניסה משדרים איכות, הרושם הראשוני של המבקר לראשונה במקום, כבר יפעל לטובתכם.
אחד הדברים הראויים, שעשוי להגדיל את ההערכה לעסק שלכם, הוא להוסיף צמחים בכניסה. צמחים ופרחים ייצרו תחושה מסבירת פנים ומלאת חיים. הם גם מעבירים את המסר שאתם אוהבים את מקום העבודה שלכם, תחושה שמושכת לקוחות.
אם מחוץ למבנה עצמו אין גינה נחמדה, כדאי להוסיף כמה צמחים תלויים, ועדיף כאלה שפורחים, כמו גרניום בשלל צבעים. אל תהיו נבוכים לבחור גם בצמחים מלאכותיים אם אין לכם ברירה, תתפלאו עד כמה הם יכולים להוסיף לאווירה הנעימה, גם אם הם לא הדבר האמתי.
דלת כניסה ראויה וחזית נאה ואיכותית של מבנה המשרדים, מבטיחים:
בדומה לבגד שאנחנו בוחרים ללבוש לפי ההקשר, כך גם החזית צריכה להתאים לאקלים המקומי. אם מדובר בתנאים אקלימיים קשים במהלך השנה, החזית הקדמית צריכה לכלול חומרים, מערכות וטכנולוגיות שיעזרו לה להתמודד עם מצבים אקלימיים קשים.
חלקו החיצוני של הבניין יכול להיות לא יותר מחזית הבניין, אבל הוא גם יכול לשקף את אופי העיצוב והאנשים שבמבנה. חזית בניין עם דלת ייחודית ומושקעת עשויה להעניק נקודות זכות לאנשים או לעסקים שבפנים, אפילו לפני שהמבקר פגש אתכם פנים אל פנים.
חזית המבנה מהווה לא רק מחסום מפני החוץ, היא גם מייצרת חיבור לסביבה. אוורור נכון ושימוש בחומרים מתאימים יכולים להעניק עיצוב איכותי לדלת הכניסה, וליצור הקשר בין הבניין לבין מה שנמצא בסביבתו.
חזית ודלתות חיצונית המציעות אוורור נכון ובידוד אקוסטי יעיל, הפכו לאלמנט מרכזי בעיצוב חזיתות קדמיות של מבנים.
כל דלת חזיתית אמורה לספק את הצרכים הסביבתיים, ולא רק את צרכי הנוחות והאסתטיקה. כדי לקבל דלת חסכונית באנרגיה, צריך לקחת בחשבון איך החזית יכולה לשמור על החום או על הקור בפנים (תלוי בעונת השנה), ואיך היא יכולה להרחיק את פגעי מזג האוויר מיושבי הבניין.
כל דלת כניסה לבניין היא דלת מוצלחת, אם היא מצליחה להעניק למשתמשים תחושה של נוחות כשהם בתוך המבנה. כך, דלת הכניסה לא רק משפרת את השגרה היומיומית, אלא גם מגדילה את רמת הפרודוקטיביות של המשתמשים בה.
לבסוף, לוקח כעשר שניות או פחות, כדי שמישהו שמגיע אליכם לראשונה, יעריך ויגבש דעה עליכם על בסיס המראה של חזית המשרדים שלכם. בדיוק כמו שאנחנו קובעים את דעתנו תוך כמה שניות על האדם העומד מולנו, לפי המראה, שפת הגוף, ההתנהגות, הגינונים והבגדים שהוא לובש.
לכן, כשמדובר במשיכת לקוחות, אחד הכלים הטובים ביותר שיש לכם, כבעלי העסק, הוא חזיתו של המבנה בו יושבים המשרדים שלכם. חזית נעימה ואיכותית תמשוך אליכם לקוחות, כמו שהפרפר נמשך לאש.