בעבודה משרדתית, רוב שעות היום מתקיימות בתוך חלל המשרד. בעת שיפוץ המשרד, למה כדאי שנשים לב על מנת ליצור חלל פנים נעים ומותאם יותר?
שיפוץ משרד הוא פרוייקט שמסמל התחדשות ורענון והתאמה רבה יותר לצרכי המשרד. לעתים, הוא אף מסמל סמל סטאטוס של התקדמות וההפיכת העסק למצליח. לעתים, עולה צורך בעקבות חוסר נוחות של העובדים במשרד ואי התאמת המרחב לסביבת העבודה הנדרשת. משרד קטן כגדול זהו פרוייקט שדורש הערכות מקדימה.
ישנם בעלי מקצוע שונים שיוכלו לעזור לכם בשיפוץ המשרד. החל ממהנדס, אדריכל וקבלן, המשך במעצבי פנים ואפילו יש פתרון להתמודדות עם הבלאגן שלאחר השיפוץ ולהעזר בשירותיהן של חברות המתמחות בניקיון לאחר שיפוץ. לפני כן, בדקו קודם את הצרכים שלכם, תכננו ודמיינו את חלל הפנים של המשרד שבו העובדים נמצאים והוא ש ישפיע על הנוחות, היעילות, הריכוז והסיפוק של עובדי המשרד.
אוורור נאות – במקומות בהם יש עובדים רבים ותנועה של אנשים, בלי אוורור מתאים, סביר שהתפוקה ומצב הרוח ירדו ובקלות אפשר יהיה לסיים את היום בכאבי ראש. החמצן נדרש לנו להתנהלות מיטבית ואנו זקוקים לאוורור, בין אם חלונות ובין אם מיזוג שימלאו אחר הצורך הזה.
סגירת מרחבים – בעת השיפוץ תוכלו להחליט עיצוב של חלל פתוח כמעין סטודיו, שכל העובדים, כולל המנהלים נמצאים באותו מרחב ללא הפרדה ומנגד תוכלו להחליט על סגירת מרחבים כדי לאפשר פרטיות, ריכוז ומינימום הפרעות רעש. ישנן חדרים תפעוליים שמן ההכרח לסגור אותם כמו חדרי ישיבות, מטבח, חדר שירותים ועוד. בתכנון, חלקו את המרחב באופן המקסימלי בהתאם לצרכים שלכם.
דלתות פנים – כהמשך לדגש קודם, חשובות לא פחות הן דלתות הפנים במשרד. שבהן תשתמשו לאורך כל שעות העבודה. מומלץ כי ישתלבו במרחב עצמו ויהיו המשך לעיצוב המשרד כולו (למשל, מבחינת הצבע, החומר מהן הן עשויות והעיצוב). כך תיצרו אחידות ומעט גירויים בעיני העובדים. מנגד, תוכלו לבחור בעיצוב דלת פנים שתדגיש את המובחנות של חדר מסויים ותאפשר לדעת את תפקידה (למשל, חדר ישיבות במקרה של עסק המשלב פגישות לקוחות לאורך היום). בין היתרונות שיש לדלתות פנים הוא שניתן להעזר בהן לבידוד רעשים בין החדרים השונים וניתן להזיזן מבלי להרעיש ומתוך השתלבות בתנועת העבודה.
פונקציונליות וסידור החלל – חשבו איפה יימצאו בעלי התפקיד השונים בהתאם לפועלם במהלך היום. למשל, עובדים שנעים שוב ושוב במרחב, עובדים שרוב הזמן נמצאים ישובים בכסא ואף עובדים שפועלים בשיתוף פעולה לאורך היום. חשוב להתחשב גם במיקומי המטבח, מרחב המנוחה וחדר השירותים בעת התכנון.
מתוך צרכי המשרד, כך תבנו את החלל ותחליטו על העיצוב ועל סוג דלתות פנים הנדרשות כדי להעניק לעובדים וללקוחות את תחושת הפרטיות והשקט. ביצוע נכון מתחיל קודם בבניית חזון ותכנון מקדים.